Regulamin
REGULAMIN UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
- Niniejszy Regulamin określa zasady dokonywania prze firmę P.P.U.H „Sowosz” sp. z o.o. sprzedaży przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, a tym samym korzystania przez Klientów ze strony internetowej dostępnej pod adresem
- Firma P.P.U.H „Sowosz” sp. z o.o. z siedzibą w miejscowości 32-551 Jankowice ul. Wadowicka 86 ,REGON: 0033445122, NIP: 628-000-14-80 świadczy następujące usługi:
a) umożliwia Klientom składanie zamówień dotyczących towarów dostępnych na stronie i zawieranie umów sprzedaży towarów na odległość,
b) udziela Klientom informacji o towarach dostępnych na stronie internetowej. - Niniejszy Regulamin obowiązuje również Klientów, którzy dokonali zamówień lub rezerwacji drogą telefoniczną, niezależnie od tego czy dokonali rejestracji.
- Klient jest zobowiązany do przestrzegania postanowień Regulaminu.
- Prawa wyłączne do treści udostępnianych w ramach usług świadczonych za pośrednictwem strony w szczególności prawa autorskie, nazwa strony (znak produktowy), wchodzące w jego skład elementy graficzne, oprogramowanie oraz prawa w zakresie baz danych, podlegają ochronie prawnej i przysługują Firmie lub podmiotom, z którymi Firma zawarła stosowne umowy.
- Informacje o towarach podane na stronie Firmy, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
- Informacja o cenie podawana na stronie ma charakter wiążący od momentu potwierdzenia jej przez konsultanta Firmy „Sowosz „ w wiadomości e-mail lub telefonicznie .
- Zdjęcia, prezentacje oraz filmy na temat towarów umieszczane są na stronie www w celach przykładowych, służą prezentacji konkretnie wskazanego asortymentu i mają jedynie charakter poglądowy.
- Termin realizacji zamówienia podawany na stronie www, dla towarów niedostępnych jest ustalany indywidualnie i może ulec zmianie.
- Koszty wysyłki podane są na stronie głównej , jednak mogą one ulec zmianie w trakcie procesu zamawiania , o czym klient jest na bieżąco informowany.
ZAKRES, WARUNKI I ZASADY KORZYSTANIA Z ZAMÓWIEŃ DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- P.P.U.H „Sowosz” sp. z o.o zobowiązuje się do świadczenia usług w zakresie i na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta z chwilą zaakceptowania przez klienta zamówienia, podania danych teleadresowych oraz numeru zamówienia.
- Firma zastrzega sobie prawo do modyfikowania sposobu realizacji usługi, stosownie do zakresu i warunków wynikających z posiadanych uprawnień, a także odpowiednio do posiadanych możliwości technicznych, bez pogarszania jej jakości, a także bez wpływu na zakres praw i obowiązków Klienta.
- Klient jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić o każdym przypadku naruszenia praw, jak również o jakimkolwiek przypadku naruszenia zasad określonych w niniejszym Regulaminie.
- Firma „Sowosz” może pozbawić Klienta prawa do korzystania z zakupów przez internet ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta niniejszego Regulaminu, a w szczególności gdy Klient:
- podał dane wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich;
- dopuścił się naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w tym dóbr osobistych innych klientów
- dopuścił się zachowań które są niezgodne z Regulaminem lub obowiązującymi przepisami prawa;
- narusza zasady współżycia społecznego.
ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY PRODUKTU
- Klient może zawrzeć umowę sprzedaży towaru na odległość za pośrednictwem strony www.sowosz.pl oraz telefonicznie.
- Umowa sprzedaży towaru zostanie zawarta wraz z otrzymaniem przez Klienta wiadomości e-mail, z potwierdzeniem zamówienia
- W celu zawarcia umowy sprzedaży należy wejść na stronę internetową www.sowosz.pl a następnie dokonać wyboru towaru dostępnego na stronie , wypełnić formularz „Podaj własne wymiary” lub skontaktować się telefonicznie.
- Zamówienie następuję po zaakceptowaniu ustaleń wymiarowo-technicznych, wskazaniu miejsca dostawy towaru i otrzymaniu numeru zamówienia , oraz dalszych instrukcji dotyczących płatności zaliczek oraz końcowych.
- Złożenie skutecznego zamówienia możliwe jest po akceptacji niniejszego Regulaminu.
- W przypadku zamówień towarów typowych, na które klient nie wpłacał zaliczki Klientowi przysługuje prawo do rezygnacji z realizacji zamówienia przed dniem wysłania produktu przez firmę na adres Klienta. W powyższym terminie Klient jest uprawniony do anulowania zamówienia lub złożenia nowego. W tym celu należy skontaktować się ze Sprzedającym który zapewnia Klientowi prawo wglądu lub uzyskania informacji telefonicznej w zakresie treści zamówienia.
- Ceny towarów podawane są w złotych polskich i opiewają na kwotę BRUTTO, a zatem zawierają wszelkie obciążenia publicznoprawne, w tym podatek VAT. Cena podana przy każdym towarze jest wiążąca w chwili złożenia zamówienia przez Klienta. Firma zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie, wprowadzania nowych towarów do oferty, przeprowadzania
i odwoływania akcji promocyjnych, bądź wprowadzania w nich zmian.
9. Klient ma możliwość uiszczenia opłaty za towar ,dokonując płatności pracownikowi firmy kurierskiej , przedstawicielowi Firmy Sowosz lub przelewem bankowym na konto : Deutsche Bank 40191010482105992492250001 - W momencie potwierdzenia przez Klienta wysłanego przez niego zamówienia dochodzi do zawarcia umowy pomiędzy Firmą a Klientem. Przedmiotem umowy jest towar wymieniony w zamówieniu.
- Firma może dostarczyć zamówienie własnym transportem, przesyłką kurierską lub klient może odebrać towar sam w siedzibie Firmy.
- Informacja o dostępności towaru jest potwierdzana w trakcie rozmowy telefonicznej lub w korespondencji mailowej.
- Klient jest uprawniony korzystać z dostępnych usług w zakresie informowania go przez Firmę o bieżącym statusie zamówienia.
- W celu realizacji zamówienia, Klient jest zobowiązany do podania wszystkich niezbędnych danych umożliwiających realizację zamówienia, tj. imienia i nazwiska, adresu do odbioru znajdującego się na terenie Polski (ulica, numer domu, miejscowość wraz z kodem pocztowym), numeru telefonu kontaktowego lub innych danych podanych za pośrednictwem strony internetowej Firmy lub w trakcie rozmowy telefonicznej.
- W przypadku niedostępności danego towaru, Klient zostanie poinformowany o anulowaniu rezerwacji lub zamówienia z powodu braku towaru lub o konieczności dłuższego oczekiwania na realizację zamówienia z prośbą o potwierdzenie woli dalszej jego realizacji.
- W przypadku braku towaru lub braku woli dalszej realizacji zamówienia, Klient otrzyma niezwłocznie zwrot uiszczonych przez siebie opłat.
- Termin realizacji zamówienia zostanie potwierdzony w wiadomości e-mail lub w trakcie rozmowy telefonicznej.
- Niektóre z oferowanych produktów mogą być w danej chwili niedostępne lub mogą być produktami na zamówienie o czasie realizacji powyżej 2 -tygodni o czym Klient zostanie poinformowany mailowo lub telefonicznie.
- W przypadku zamówień produktów na specjalne zamówienie lub tych które nie są dostępne na stanie magazynowym, Firma pobiera od Klienta zaliczkę w wysokości 500 PLN lub inną kwotę ustaloną telefonicznie lub mailowo .
- Klient powinien sprawdzić przesyłkę z zamówionym towarem jeszcze przed jej rozpakowaniem a w szczególności czy opakowanie , kartony i folie nie zostały uszkodzone.
- W przypadku stwierdzenia :
- Uszkodzenia mechanicznego zawartości przesyłki
- Brak jednej lub więcej paczek
- Niezgodności zawartości przesyłki z przedmiotem zamówienia ,
- Należy niezwłocznie zgłosić ten fakt do Firmy za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie .
- W przypadku rezygnacji z odbioru towaru , Klient zobowiązany jest do pokrycia kosztów transportu zwrotu towaru.
TERMINY REALIZACJI ZAMÓWIENIA
- Zamówiony towar wysyłany jest transportem własnym firmy „Sowosz” lub za pośrednictwem firmy kurierskiej na podany przez Klienta adres ,na co Klient wyraża zgodę
- Koszt dostawy podany jest na stronie internetowej , bądź jest ustalany indywidualnie dla każdego zamówienia.
- Klient otrzymuje kalkulację kosztów (cena towaru plus koszty przesyłki) , informację tą otrzymuje drogą mailową bądź telefoniczną .
- Czas realizacji zamówienia wynosi zwykle do 14 dni , bądź jest indywidualnie ustalany z klientem.
- W przypadku wysyłki towaru firmą kurierską , firma „Sowosz” nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia firmy spedycyjnej.
- Towar jest dostarczany pod wskazany adres. Pracownik firmy spedycyjnej nie ma obowiązku wnoszenia towaru .
UPRAWNIENIE DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Klient może odstąpić od umowy sprzedaży towaru zawartej poza lokalem bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 14 dni..
- Powyższe uprawnienie może zostać zrealizowane przez Klienta poprzez przesłanie wypełnionego Formularza Zwrotu (pobierz) o odstąpieniu od umowy sprzedaży na adres siedziby Firmy.
- Wskazany w punkcie1. termin 14-dniowy liczony jest od dnia, w którym nastąpiło wydanie towaru.
- W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży, umowa jest uważana za niezawartą, a towar ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, nie może dojść do:
a) mechanicznego uszkodzenia towaru (w szczególności: obicie, pęknięcie)
b) wystąpienia braku jakiegokolwiek z tych elementów towaru, które stanowią jego integralną część w znaczeniu technologicznym lub funkcjonalnym; - Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 od dnia odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy i zwrotu przez Klienta całego zamówienia Firma dokonuje zwrotu całości uiszczonej ceny towaru. W przypadku gdy zwracana jest tylko część zamówienia (np. jeden z trzech zamówionych produktów), zwraca się tylko cenę zwracanego towaru. Natomiast koszty zwrotu w przypadku odstąpienia od umowy , Klient ponosi we własnym zakresie.
- Sprzedawca dokona zwrotu na wskazany przez Klienta numer rachunku bankowego lub w inny wskazany przez niego sposób.
- Zwracany przez Klienta towar powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, zapewniający brak uszkodzeń w trakcie transportu, w miarę możliwości towar powinien być opakowany w oryginalne opakowanie. Towar powinien być zwrócony wraz z kompletnym wyposażeniem i akcesoriami oraz dokumentami wydanymi przy jego sprzedaży.
- Koszt opakowania towaru ponosi Konsument.
- W przypadku zakupu towarów zamawianych na specjalne indywidualne zamówienie, Klientowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy. Takie zamówienie ma miejsce wtedy , gdy do stałej ceny podanej na stronie internetowej obowiązuje dopłata w wysokości indywidualnie ustalonej przez Firmę Sowosz a klient zostanie o tym poinformowany i potwierdzi wolę zamówienia.
- Adres pod który należy zwrócić zakupiony towar zostanie podany jest na stronie internetowej oraz w formularzu zwrotu.
PROCEDURA REKLAMACYJNA
- Zgodnie z Kodeksem Cywilnym o rękojmi, firma wobec klienta odpowiada za wady towaru z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania towaru kupującemu
- Klient ma prawo złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że Firma wymieni towar wadliwy na wolny od wad, albo wadę usunie.
- Firma ma 14 dni na ustosunkowanie się do żądań Klienta.
- W celu uniknięcia wątpliwości stwierdza się, że żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ogranicza uprawnień Klienta jakie przysługują mu na podstawie przepisów obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej .W przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia o takim charakterze, zastosowanie znajdują przepisy Ustawy z dnia 30 maja 2014r o prawach konsumenta (Dz.U. z dnia 24 czerwca 2014 r.), która w art. 2 definiuje „umowę zawartą na odległość”
- Brak wykonania świadczenia niepieniężnego z powodu wystąpienia siły wyższej nie stanowi podstawy dla zgłaszania roszczeń o jakiekolwiek odszkodowania lub kary umowne, chyba że strona umowy, której siła wyższa dotyczy, zaniedbała natychmiastowego, po uzyskaniu stosownych możliwości, zawiadomienia drugiej strony o wystąpieniu takich okoliczności.
- Podstawą roszczeń jest dowód zakupu czyli faktura VAT lub paragon.
- Reklamacje z tytułu rękojmi można składać na Formularzu Reklamacji (pobierz) drogą elektroniczną za pośrednictwem poczty e-mail na adres: [email protected].
- Reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych w transporcie, będą rozpatrywane tylko w przypadku spisania w obecności przedstawiciela firmy Sowosz lub firmy spedycyjnej protokołu szkody, w momencie odbioru przesyłki.
- Protokół należy podpisać i przekazać przedstawicielowi firmy sowosz, lub firmy kurierskiej lub wysłać za pośrednictwem poczty e-mail na adres: [email protected]
- Roszczenia z tytułu gwarancji producenta można składać pisemnie na adres: „P.P.U.H „Sowosz” sp. z o.o. ul.Wadowicka 86, 32-551 Jankowice
DANE OSOBOWE
Przepisy prawa o ochronie danych osobowych
Polityka Prywatności firmy Sowosz odnosi się do następujących przepisów dot. ochrony danych osobowych:
- rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) ((Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1) – zwane inaczej „RODO”. wraz z nowymi przepisami krajowymi
1.Dane kontaktowe Inspektora ochrony Danych(IDO) osobowych firmy Sowosz
Kamil Sowa , tel.33 8412559, [email protected]
SPORY
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Firmą a Klientem, który jest Konsumentem zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z ogólnymi postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Firmą a Klientem, który jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu miejscowo ze względu na siedzibę Firmy.